ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
امیرحسین پیشگویی در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: دانشجویان پرستاری پس از فارغ التحصیلی حین کار تجارب فراوانی را کسب می کنند که بر اثر کسب این تجارب به شایستگی حرفه ای می رسند.
وی تجارب را دانش پنهان دانست و ادامه داد: این دانش پنهان بتدریج کسب می شود و بدین ترتیب کارها بهتر و با کیفیت بیشتری انجام می شود.
این دانشجوی دکترای تخصصی پرستاری با تاکید بر ضرورت ایجاد فرهنگ استفاده از دانش پنهان(تجارب) افزود: باید با مستندسازی، تجارب آشکار (دانش پنهان) در اختیار بقیه قرار بگیرد تا بتواند منبعی برای مدیریت دانش و آموزش باشد.
پیشگویی با بیان اینکه پرستاران تجارب ارزنده ای به همراه ابتکارات جالبی به هنگام کار دارند، گفت: اما بقیه پرستاران از این اطلاعات بی خبر هستند این در حالی است در برخی مواقع پرستار با اقدام خاصی براساس تجربه سبب نجات جان بیمار، صرفه جویی در انرژی و یا وقت می شود.
وی با بیان اینکه با به اشتراک گذاشتن آموخته های پنهان هر فرد به بهبود دانش جمعی و جریان انداختن دانش در سلامت کمک می کند، خاطرنشان کرد: یکی از این راه ها تجربه نگاری است.