کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی

کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی

دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود
کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی

کمیته تحقیقات دانشجویی دانشکده پرستاری و مامایی

دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

تعداد کم پرستاران کشور نسبت به پزشکان

رئیس بورد پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد:

تعداد کم پرستاران کشور نسبت به پزشکان

رئیس بورد پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به تعداد کم پرستاران به نسبت پزشکان گفت: با مشارکت و حمایت مردم می‌توان تحقیقات کاربردی در بخش پرستاری را توسعه و بهبود بخشید.

تعداد کم پرستاران کشور نسبت به پزشکان

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری به نقل از ایسنا، سادات سیدباقر مداح درهمایش ملی پژوهش‌های کاربردی در ارتقاء سلامت که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار شد، اظهار کرد: استقلال، استقامت، صبر و شکیبایی از خصلت‌های اصلی پرستاران است و این خصلت‌ها باید در پرستارانی که در کشور تربیت می‌شوند، ایجاد شود.

وی با بیان اینکه ما در پژوهش‌های پرستاری ومامایی نیازمند فیلد هستیم، گفت: در پژوهش‌های فیلدی پرستاران باید با مردم ارتباط رودرو داشته باشند و نیازهای مردم را در راس پژوهش‌های خود قرار دهند.

رئیس بورد پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه نخستین و مهم‌ترین وظیفه گروه پزشکی تامین سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها است، خاطرنشان کرد: سلامت جامعه در دست پرستاران، پزشکان و قشر پزشکی می‌باشد و لازم است نقش این افراد به ویژه پرستاران و ماماها بیشتر مورد بررسی گیرد.

مداح با بیان اینکه با مشارکت و حمایت مردم می‌توان تحقیقات کاربردی در بخش پرستاری را توسعه و بهبود بخشید، افزود: یکی از اهداف این قشر تأمین سلامت جامعه است و خوشبختانه در سال‌های گذشته دانشگاه آزاد با مدیریت نافذ، قاطع و مستقلی که داشته است، توانسته تاثیر بسزایی در تربیت پرستاران و ماماها داشته باشد.

وی با بیان اینکه در روند بهبود کیفیت پروژه‌های کاربردی آنچه را که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد باید در جهت تامین سلامت مردم باشد، خاطرنشان کرد: پرستاران و ماماها در دنیا محوریت سلامت جامعه را بر عهده دارند و ارتقا سلامت جامعه یکی از وظایف اصلی این قشر است که در ارتباط مستقیم با مردم هستند.

رئیس بورد پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه باید راهکارهایی برای تربیت دانشجویان رشته پرستاری اندیشه شود، گفت: در این بخش 11 رشته شامل پرستاری سالمندی، توان‌بخشی، نظامی، اورژانسی، روانی، جراحی داخلی، کودکان، جامعه و پرستاری از راه دور است و امیدواریم به تصویب نهایی وزارت برسد.

وی با بیان اینکه تعداد تحصیل کنندگان در مقطع PHD پرستاری کم است، اضافه کرد: با وجود تعداد کم دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترای پرستاری ظرفیت دانشجویان این رشته بسیار مطلوب است و می‌توان با بررسی مجدد پژوهش‌های کاربردی در مقطع PHD پرستاری نتایج تحقیقات را بهبود بخشیم.

مداح با بیان اینکه تعداد پرستاران نسبت به پزشکان کم است، تصریح کرد: باید پرستارانی تربیت شوند که علاوه بر توانایی در مدیریت، معلم هم باشند تا نیازهای جامعه را برطرف کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.